Monday, January 7, 2013

ျမန္မာနဲ႔ ကမာၻနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႕


၂၀၁၁ အတြက္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲၾကီးကေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြ၏ ဘ၀မက်သံေတြႏွင့္ အတူ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျပီးဆုံးသြားခဲ႔ျပီျဖစ္သည္..။လူတန္းစားအလႊာအသီးသီးမွ ေ၀ဖန္သံေတြ အဆက္မျပတ္ထြက္ေပၚလာခဲ႔သည္..။

အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ရွင္ဆုရွင္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေတာ္ေလးကုိပင္ အေ၀ဖန္ခံရရွာသည္..။ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ပင္ အကယ္ဒမီဆုရွင္ မင္းသားကုိ မသိသျဖင့္ ေ၀ဖန္သူတုိ႔ကုိလည္း အျပစ္မဆုိရက္ေပ..။  ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆုေပးပြဲ၏ အစီအစဥ္အလာအတုိင္း ေပၚလစီကားဦးစားေပးမူ၀ါဒ ကေတာ့ ယခုအခ်ိန္အထိ အျမစ္တြယ္ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္..။ ႏွစ္စဥ္လုိလုိပင္ ဆုေပးမည္႔ အၾကဳံး၀င္ေသာ ရုပ္ရွင္ကားအားလုံးတြင္ ေပၚလစီကား မပါမွ အျခားရုပ္ရွင္ကားတုိ႔အတြက္ အဓိကဆုမ်ားကုိ စီစစ္ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖစ္သည္..။

လက္လွမ္းမွီသမွ် တင္ျပရလွ်င္ ၁၉၉၇ အတြက္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု ေပးပြဲတုန္းက အေမ႔ေျခရာက ပရိတ္သတ္ကုိ ဖမ္းစားႏုိင္ခဲ႔ေသာ္လည္း တကယ္တမ္းအေကာင္းဆုံးဆုရသြားသည္က ေငြကုန္ေၾကးက်ခံကာ ရုိက္ကူးခဲ႔ေသာ သူ႔ကၽြန္မခံျပီျဖစ္သည္..။ တင္ျပပုံအားနည္းသျဖင့္ ဇာတ္လမ္းက ဆက္စပ္ဖုိ႔ပင္ မလြယ္ေသာ ကားျဖစ္သည္..။ သုိ႔ေသာ္ စစ္အစုိးရ၏ မူ၀ါဒကုိ ျပန္ၾကားေရးက မလြန္ဆန္ႏုိင္ခဲ႔ေပ..။

၁၉၉၉ ဆုေပးပြဲကေတာ့ တမ်ဳိးဆန္းသည္..။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ တုန္းက အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုရခဲ႔ေသာ ေဒြး က စင္ျမင့္ေပၚတြင္ အေျပာမတတ္ခဲ႔သျဖင့္ အစုိးရ၏ မ်က္စိစပါးေမႊးစူးခံရကာ အေဖ့ေနရာ ဇာတ္ကားႏွင့္ ဆုထပ္မံရသင့္ေသာ္လည္း မရခဲ႔ေပ။ ဤသုိ႔အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးကုိ လြန္ခဲ႔ေသာ တႏွစ္ေက်ာ္ ၂၀၀၉ ဆုေပးပြဲတြင္ နာမည္ၾကီးမင္းသမီး တဦး ခံစားခံရျပီးျဖစ္သည္..။ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ အစုိးရမ်က္စိေနာက္ေလာက္ေအာင္ မဂၤလာ ဧည္႔ခံပြဲ အၾကိမ္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

မဆလေခတ္မွ စ၍ အစုိးရ၏ ထင္သလုိခ်ယ္လွယ္ျခင္းကုိ ခံခဲ႔ရေသာ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲသည္ ယခင္ စစ္အစုိးမွသည္ ယခု အရပ္သားအစုိးရအထိ အသားက်ေနေသာ မ်က္ႏွာလုိမ်က္ႏွာရ လုပ္တတ္ေသာ အက်င့္ဆုိး ၊အက်င့္ေဟာင္းတုိ႔ကုိ ေဖ်ာက္ဖ်က္ရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရွာေသးေပ..။ တဘက္ကလဲ ဘာနားကန္းတလုံးမွ မသိရွာေသာ အစုိးရကုိ မလိမ္႔တပတ္လုပ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကုိပင္ မလြယ္လွေသာ အေျခအေန။ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ကလည္း  ေပၚပင္ေနာက္လုိက္ရင္း အက်ဘက္ကုိ အရွိန္ႏွင့္ ဆင္းေနသကဲ႔သုိ႔ပင္။

မတုိးတက္မွဳအတြက္ လက္ညွဳိးထုိးစရာအေၾကာင္းအရာမ်ားကေတာ့ အရင္းအႏွီးနည္းပါးျခင္း ၊စက္ကိရိယာ မစုံလင္ျခင္း/ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း ၊ ေခတ္မွီ စတူရီယုိ မရွိျခင္း ၊ ျပသရန္ ရုပ္ရွင္ရုံမ်ား နည္းပါးျခင္း ၊ အခမဲ႔/အခေပးရုပ္သံလုိင္းမ်ား တုိးတက္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ၊ ေနာက္တခုကေတာ့ ႏုိင္ငံျခားမွ တရားမ၀င္တင္သြင္းလားေသာ ခုိးကူေခြ/ဆင္ဆာမဲ႔ ေခြမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မွားသည္ဟု မဆုိလုိေသာ္လည္း အားလုံးကုိေတာ့ လက္ခံဖုိ႔ ခက္ခဲလွသည္..။

လြန္ခဲ႔ေသာ ငါးႏွစ္ခန္႔ကမွတ္တမ္းမ်ားအရ ေအာ္စကာ အေကာင္းဆုံးဆုရ ဇာတ္ကားမ်ားသည္ အကုန္အက် နည္းပါးခဲ႔သည္။ အၾကိမ္ ၈၀ ေျမာက္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲတြင္ No Country For Old Man က အေကာင္းဆုံးဆုရ ခဲ႔သည္။ ကုန္က်ေငြေဒၚလာ ၂၅ သန္း ကုန္က်ခဲ႔ျပီး  box office စာရင္းအရ ၁၇၁ သန္းေက်ာ္ ရရွိခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က ေပါက္ကားတကားျဖစ္ေသာ Spider Man 3 က ၂၈၅ သန္း အကုန္အက်ခံ ရုိက္ကူးခဲ႔ျပီး သန္းေပါင္း ၈၉၀ ေက်ာ္ ရရွိခဲ႔သည္။ ရာခုိင္းႏွဳန္းျဖင့္ တြက္လွ်င္ပင္ အနည္းအက်ဥ္းသာ အကုန္အက်ခံႏုိင္ခဲ႔ေသာ္လည္း အျမတ္ပုိမ်ားေနသည္ဟု မွတ္ခ်က္ခ်မိသည္။ ပရိတ္သတ္ကုိ ဖမ္းစားရန္က ေငြေၾကးတခုတည္းမဟုတ္ေၾကာင္းထင္ရွားသည္။

အၾကိမ္ ၈၁ တုန္းကေတာ့ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံကုိ ဇာတ္အိမ္တည္ထားေသာ Slumdog Millionaire ျဖစ္သည္။ရုိက္ကူးစဥ္က ၁၅ သန္းသာ ကုန္က်ခဲ႔ေသာ္လည္း သန္း ၃၈၀ ခန္႕ ၀င္ေငြရွိခဲ႔သည္။၈၂ ၾကိမ္ေျမာက္က်ေတာ့ နာမည္ၾကီး AVARTA ကုိေက်ာ္ျပီး The Hurk Locker ကရသည္။ ေနာက္ႏွစ္က်ေတာ့ The King's Speech လုိဇာတ္ေအး ကရျပန္သည္။ ၈၄ ၾကိမ္ေျမာက္မွာေတာ့ ပုိထူးျခားသည္က အသံတိတ္ပုံစံရုိက္ကူးထားေသာ The Artist က အလြန္အကုန္အက်သက္သာစြာရုိက္ကူးထားေသာ္လည္း အေကာင္းဆု ရခဲ႔ျပန္သည္။

အခ်ဳိ႔ဇာတ္ကားေတြ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားစြာခံေသာ္လည္း ခြက္ခြက္လန္ခဲ႔ေသာ ကားမ်ားစြာရွိေသးသည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ သေဘာက်ႏွစ္သက္ေသာ Babe's Day Out ကားက ၄၈ သန္းအကုန္အက်ခံရုိက္ကူးခဲ႔ေသာ္လည္း ေသာက္ေသာက္လဲ ရွဳံးခဲ႔သည္။ ၂၀၀၄ က ရုံတင္ခဲ႔ေသာ ဂ်က္ကီခ်န္း၏ Around The Word In 80 Days ကလည္း ဟက္တက္ကြဲခဲ႔ျပန္သည္။ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီးက အႏုပညာဖန္တီးရန္ အတုိင္းအတာတခုသာ လုိအပ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ သာ တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္က ေစ်းကြက္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာေၾကာင့္ ေဟာလိ၀ုဒ္လုိ အကုန္အက်ခံစရာလည္း မလုိအပ္ေပ။ အႏုပညာအရည္အေသြး တုိးတက္ဖုိ႔သာလုိအပ္ေၾကာင္း စာရင္းဇယားႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ျပလုိခ်င္သာျဖစ္သည္။

အႏုပညာသမားသည္ အႏုပညာဖန္တီးဖုိ႔အတြက္ အင္အားလုိသည္။ အင္အားရွိမွသာ မိမိ ဖန္တီးလုိသည္ကုိ အႏုပညာေျမာက္စြာဖန္တီးႏုိင္မွာျဖစ္သလုိ ဖန္တီးမွဳအတြက္ လည္း ခံစားခြင့္ရွိသင့္သည္။ မိမိ၏ စား၀တ္ေနေရး ၊ တုိးတက္ၾကီးပြားေရးသက္သက္ကုိ ဗဟုိျပဳျပီး ဖန္တီးေနသမွ်ေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာက တုိးတက္ဖုိ႔မျမင္မိ။

ေဟာလိ၀ုဒ္တခုတည္းက တႏွစ္လွ်င္ ရုပ္ရွင္ကားေပါင္း ၃၀၀ နီးပါး ထြက္သည္။ ေဟာလိ၀ုဒ္ေနာက္ေကာက္က်ေလာက္ေအာင္ ျမန္မာ့ ဗီဒီယုိ က တႏွစ္လွ်င္ ဇာတ္ကားေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေနာင္အခါ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီေပးပြဲထက္ ျမန္မာ့ဗီြဒီယုိ အကယ္ဒမီေပးပြဲလုပ္ျခင္းက ပုိမ်ားေကာင္းမလား ဟု ေမာင္ရုိးစဥ္းစားမိျပန္ေတာ့သည္..။

billy(ရုိးထက္)
4:32PM
31/12?2012

No comments:

Post a Comment